П’яте видання «The Art Market» щорічного аналізу міжнародного ринку мистецтва від Art Basel та UBS Global побачило світ. Ця робота висвітлює найважливіші події 2020 року та робить прогнози на 2021 рік.
Автор дослідження – засновниця Arts Economics, докторка наук Клер Мак-Ендрю. «The Art Market» — це незалежне та об’єктивне дослідження, яке аналізує світовий ринок мистецтва, розглядаючи різні його сегменти, такі як галерейний бізнес, аукціонні будинки, зміну структури світового багатства та колекціонування, арт ярмарки, онлайн-продажі та економічний вплив мистецького ринку загалом. Дослідження можна звантажити за посиланням.
Дослідження досить вагоме та інформативне, тому ми представили основні його ланки
1. Світові продажі мистецтва та антикваріату досягли 50,1 млрд доларів у 2020 році, що на 22 % менше в порівнянні з 2019 роком.
2. Онлайн-продажі досягли рекордної суми — 12,4 млрд доларів, що вдвічі більше ніж продажі у 2019 році та становлять рекордну частку у 25 % від вартості всього ринку.
3. Попри те, що у всіх трьох країнах із найбільш розвинутим арт ринком — США, Великобританії та Великому Китаї — був спад продажів, саме на цих артринках відбулися 82 % всіх світових продажів у 2020 році (США — 42 %, Великий Китай — 20 %, Великобританія — 20 %).
4. Більшість артдилерів (58 %) очікують на збільшення доходів від продажів у 2021 році, тоді як 27 % прогнозують, що ані кількість, ані якість продажів не зміниться. 15 % очікують на їхнє подальше зниження.
5. За 2020 рік кількість постійних покупців зменшилася — в середньому 55 індивідуальних клієнтів на дилера, у порівнянні з 64 у 2019 році.
6. У 2020 році найбільший сектор на аукціонах образотворчого мистецтва займало повоєнне та сучасне мистецтво (55 %), яке разом із мистецтвом модерна становило трохи більше ніж 81 % вартості всіх продажів. Продажі в секторі імпресіоністів та постімпресіоністів, які були домінуючою категорією 30 років тому, продемонстрували найбільше зниження вартості в порівнянні з попереднім роком, коли обсяги продажів знизились понад 50 %.
7. Найбільше коштів на мистецтво у 2020 році серед колекціонерів HNW¹ витратили мілленіали — 30 %, що перевищує 1 мільйон доларів, проти 17 %, які витратили колекціонери-бумери.
Примітка: Колекціонери HNW (high net worth) — це особи з високим рівнем власного капіталу, чиї інвестиційні статки перевищують 1 000 000$.